„GDY DOBRZE DORADZAM I POKAZUJĘ PRÓBKI, OTRZYMUJĘ ZLECENIE.“

Thomas Frühwirth w wywiadzie na temat usług doradczych dla Klientów

Thomas Frühwirth wita nas w dobrym nastroju przed drzwiami swojego warsztatu. Najpierw oprowadza nas po 300 m2 powierzchni warsztatu w Illingen-Schützingen, następnie zwiedzamy pomieszczenia wystawowe i biura o łącznej powierzchni 80 m2. Przedsiębiorstwo założył w 1998 roku, obecnie zatrudnia na stałe trzech pracowników. Firma Frühwirth GmbH oferuje kompleksowe usługi: od doradztwa przez projekt wstępny i złożenie wniosku o pozwolenie na budowę po dopięcie inwestycji „na ostatni guzik“.
Panie Frühwirth, kim są Pana stali Klienci?

Około 70% stanowią Klienci prywatni, 30% firmy - to jest dość płynne. Przykładowo: jeżeli kondycja przemysłu jest dobra, dostaję więcej zleceń. Obecnie przeważają zlecenia od prywatnych Klientów.

Co to za „pojemniki“, które stoją tu we wzorcowni?

To kosze do automatów myjących oraz pojemniki do odtłuszczania przeznaczone do użytku przemysłowego. Wykonujemy nie tylko zadaszenia, balkony, balustrady, schody, bramy i ogrodzenia, ale także tego rodzaju prace dla Klientów przemysłowych.

"Mogę być elastyczny tylko na tyle, na ile pozwala mi dostawca."

Co decyduje o tym, że uważa Pan kogoś za dobrego dostawcę?

Mogę być elastyczny tylko na tyle, na ile pozwala mi dostawca. Zależy mi zarówno na korzystnych terminach dostaw, jak i na kompetentnym doradztwie.

Co szczególnie docenia Pan w MEVACO?

Możliwość uzyskania informacji o cenie i czasie realizacji zamówienia dosłownie w każdej chwili, w sklepie internetowym nawet przez 24 godziny na dobę. To dla mnie duże udogodnienie, że pewne rzeczy mogę robić wieczorami.

Czy Pana Klienci wiedzą dokładnie, o co im chodzi? Czy w Pana odczuciu mają wystarczającą wyobraźnię przestrzenną?

To zależy od wieku. Niektórzy Klienci wyszukują konkretne rozwiązania w Internecie, inni chętnie korzystają z doradztwa. Tym, którzy mają problem z wyobrażeniem sobie pewnych rzeczy, pokazujemy dużo zdjęć (wskazuje na wykonany samodzielnie album ze zdjęciami przed/po oraz tablet, na którym również zapisanych jest kilkaset zdjęć.)

Czy pokazuje Pan również zdjęcia z katalogu MEVACO?

Właściwie tylko zdjęcia zamieszczone na samym początku katalogu, czyli przykłady zastosowania. Raczej rzadko sięgam po szczegółowe fotografie produktów.

Jaki udział w Pana codziennej pracy mają usługi doradcze na rzecz Klientów?

W odniesieniu do każdego projektu doradztwo zajmuje mi od godziny do trzech godzin. Często z podziałem na kilka terminów. Najpierw Klienci oglądają przygotowaną przeze mnie wystawę, później to ja idę do nich.

Czy Klienci są otwarci na doradztwo?

Tak, bardzo. Świadczone przeze mnie usługi doradcze cieszą się dużym powodzeniem. Dlatego Klienci wybierają moją firmę.

Chętnie doradza Pan Klientom?

Tak, to mi naprawdę odpowiada. Lubię opracowywać rozwiązania wspólnie z Klientami. Czasami posuwam się nawet nieco dalej i organizuję dla Klienta na przykład prezentację próbek, aby mógł sobie wszystko lepiej wyobrazić.

W jaki sposób doradza Pan Klientom i czego Pan wtedy korzysta?

Z różnych rzeczy: od katalogu próbek przez album ze zdjęciami oraz zdjęcia na tablecie po samodzielnie wykonane wzory. Dysponuję około 30 elementami balustrad wykonanymi w skali w oparciu o oryginalne próbki, są wielkości niecałego metra kwadratowego. Czasami zabieram je również do Klientów i stawiam na przykład na balkonie. Wówczas znacznie łatwiej mogą wyobrazić sobie gotowe balustrady. Oczywiście mam także mnóstwo próbek otrzymanych od dostawcy. Próbki są po prostu niezastąpione.

Jak często przekonuje Pan Klientów dzięki oryginalnym próbkom materiałów i kiedy wykorzystuje je Pan w procesie doradczym?

Różnie z tym bywa. Najpierw należy dokonać wyboru materiału, czyli zdecydować, czy będzie to na przykład szkło, metal czy też Trespa. Następnie ustalamy szczegóły.

Jak często drukuje Pan oryginalne zdjęcia próbek w MEVACO?

W ogóle, dopiero zamierzam z tego skorzystać. Muszę też pobrać wreszcie aplikację. Dopiero wczoraj po raz pierwszy przetestowałem składanie zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego - wszystko poszło jak z płatka. To bardzo interesujące doświadczenie.

"Dopiero wczoraj po raz pierwszy przetestowałem składanie zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego - wszystko poszło jak z płatka."

Czy otrzymał Pan jakieś zlecenia tylko dlatego, że mógł Pan pokazać Klientowi oryginalne próbki, a konkurencja nie?

Owszem. Gdy dobrze doradzam i pokazuję próbki, otrzymuję zlecenie. Przygotowałem nawet kolorowe próbki dla Klientów.

Co w sensie zawodowym jest dla Pana powodem do dumy?

„Znajdowanie rozwiązań wspólnie z Klientami. Lubię, gdy dopracowany jest każdy szczegół. Zaczynając na przykład od małej partii dla jednego z Klientów przemysłowych, skończyliśmy ostatecznie na 2000 sztuk.“

Do początku strony